تبلیغات
وبلاگ دوستداران حضرت مهدی عجل الله تعالى فرجه الشریف

وبلاگ دوستداران حضرت مهدی عجل الله تعالى فرجه الشریف
نویسندگان
عکس
خائنین و مطرودین اسلام
اقتدار ایران و حامیان اسلام
نظر سنجی
طراحی جدید وبلاگ ...




لینک دوستان
لینک های مفید
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی در توصیه‌های هشت‌گانه به مناسبت ایام عزاداری حسینی (ع) اظهار داشت: آمیختن خرافات و كارهاى موهن مانند قمه‌زنى و امثال آن از این بهانه هاست كه دشمن را شاد مى‌كند و از آن بهره‌بردارى مى‌كند.
 

بسم الله الرحمن الرحیم

ماه محرم ماه آگاهى و بیدارى، ماه عشق و جانبازى، ماه عظمت و سربلندى بار دیگر فرا رسید و شهادت‌نامه سالار شهیدان و یاران فداكارش قرائتى جدید به صورت گفتارى و رفتارى مى‌طلبد.

خیل عزاداران حسینى همه جا با عشق و علاقه خود را به صورت خودجوش براى اداى حق مراسم سوگوارى آماده مى‌كند.

البته براى بهره‌گیرى كامل از این مراسم پرشكوه كه هر سال گسترده‌تر مى‌شود، رعایت نكاتى لازم است :

1. حركت امام(ع) و یارانش از مدینه تا كربلا و لحظه شهادت و حركت تاریخى خیل اسیران از كربلا به كوفه و از آن‌جا به شام و سپس به مدینه همه پیام‌هایى براىزندگى امروز ما دارد و بیش از همه نسل جوان نیاز به شنیدنش دارند كه باید توسط خطباى عزیز و اشعار حماسى مداحان حسینى تبیین و تشریح شود.

2. دشمنان متعصب و لجوج و كوتاه‌فكر از این مراسم كه باعث اعتلاى اسلام و مكتب اهل بیت (ع) است سخت خشمگین و عصبانى هستند و از مشاهده شكوه و عظمت آن خون دل مى‌خورند. باید با كمال شهامت در برابر آنها ایستاد و مراسم را سال به سال باشكوه بیشترى برگزار كرد ولى در عین حال باید مراقب بود بهانه‌اى به دست آنها داده نشود.

3. آمیختن خرافات و كارهاى موهن مانند قمه ‌زنى و امثال آن از این بهانه هاست كه دشمن را شاد مى‌كند و از آن بهره‌بردارى مى‌كند. باید همه عزیزان به هوش باشند.

4. قطع یا كم كردن شدید بودجه‌هاى مربوط به ارسال مبلغان دینى به نقاط دور و نزدیك در داخل و خارج و مخصوصآ مناطق محروم امسال آسیب مهمى به مسأله تبلیغ اسلام در ماه محرم مى‌رساند، بارها گفته‌ایم هیچ یك از برنامه‌هاى دینى مطلقا نه به بودجه این دولت و نه به هیچ دولت دیگرى نباید وابسته باشد كه مایه بدبختى است بلكه باید بر دوش كمك‌هاى همیشگى و جوشان مردمى باشد بنابراین لازم است امسال عاشقان حسینى از تشریفات اضافى مجالس بكاهند و به جاى آن در ارسال مبلغ به مناطق مختلف توسط مراكز اعزام مبلغ حوزه علمیه كوشش كنند.ما به سهم خود در پر كردن این خلأ كوشش مى‌كنیم ولى نیازها بسیار فراتر از آن است.

5. عزاداران عزیز در حفظ مراسم و سبك‌هاى سنتى كوشا باشند، حضور جوانان و نوجوانان را به این مراسم گرامى دارند و آنها را تشویق كنند و اهداف قیام تاریخى عاشورا را براى آنها روشن سازند.

6. باید تمام برنامه‌ها در مسیر حفظ اسلام و نظام شكوهمند اسلامى صورت گیرد و در برابر توطئه‌هاى دشمن مخصوصآ در این شرایط كاملا هوشیار باشیم و از ورود مسائل سیاسى جناحى مخصوصآ سوء استفاده‌هاى انتخاباتى جلوگیرى كنیم.

7. عزاداران عزیز به نماز اهمیت فراوان دهند و هنگام برپا شدن نماز جماعت مراسم را موقتآ متوقف و بعد از نماز ادامه دهند زیرا نماز ستون خیمه دین است.

8. رعایت نظم كامل در برنامه‌ها، عدم اهانت به مقدسات دیگران، ملاحظه حال همسایگان مساجد و حسینیه‌ها، جلوگیرى از اسراف و تبذیر مواد غذایى و رساندن آن به نیازمندان و خوددارى از قربانى كردن حیوانات در معابر عمومى كه سبب آلوده شدن خیابان‌ها و مساجد و تكایا مى‌شود، دلیل بر بیدارى ملت ما خواهد بود، از خداوند اجر و پاداش همگى و حل مشكلات عموم مسلمین و عظمت و اعتلاى اسلام و دفع شرّ اشرار و دشمنان را مسألت داریم.

منبع:جام جم آنلاین




طبقه بندی: عمومی،
[ شنبه 27 آبان 1391 ] [ 04:03 ب.ظ ] [ حمزه علینقی ]




[ شنبه 27 آبان 1391 ] [ 08:33 ق.ظ ] [ حمزه علینقی ]

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه شفاعت برای کسی است که زمینه استحقاق شفاعت‌یابی را در دنیا فراهم کرده باشد، تأکید کرد: یکی از مراتب و درجات شفاعت تخفیف عذاب است. شفاعت مراتبی دارد حتّی جهنّمی‌ها از شفاعت برخوردارند که باعث تخفیف عذاب می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله عبدالله جوادی آملی در تفسیر آیه 48 سوره بقره به تشریح مسئله «شفاعت» پرداخته و با بیان اینکه برای انذار مردم بهترین عامل توجّه به قیامت است؛ تأکید می کند: خداوند در این آیه فرمود: و اتّقوا یوماً لاتجزی نفس عن نفس شیئاً ولایقبل منها شفاعة و لا یؤخذ منها عدل ولا هم ینصرون» از روزی بپرهیزید که احدی در آن روز به داد شما نمی‌رسد. و از شما هیچ چیزی پذیرفته نمی‌شود. و هیچ جایی برای داد و ستد نیست...

شفاعت، تنها راه نجات از عذاب قیامت
 
... امّا تنها راهی که برای مسأله تخفیف گناه یا عفو گناه مطرح است، مسأله «شفاعت» است... درباره شفاعت، آیات یکسان نیست. مجموع آیاتی که در قرآن کریم ناظر به شفاعت است سه طایفه است. طایفه اولىٰ نافی مطلق است که می‌گوید اصلاً در قیامت شفاعت نیست. طایفهٴ ثانیه‌ آیهٔ‌ای است که می‌گوید شفاعت به حال مجرمین نافع نیست، نمی‌گوید در قیامت شفاعت نیست، منفعت شفاعت را نفی می‌کند. طایفه ثالثه آیاتی است که إذن خدا را استثنا می‌کند. یعنی در قیامت شفاعت نیست مگر اینکه خدا اذن بدهد.

خدا اوّل شفیع و شفاعت دیگران ظهور شفاعت اوست

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در باب « شفاعت» با استناد به آیه «قل لله الشفاعة جمیعاً له ملک السموات والأرض ثمّ إلیه ترجعون»، تأکید کرد: تمام شفاعتها از آن خداست. یعنی اگر به کسی حقّ شفاعت داده شد این تفویض نیست این ظهور شفاعت خداست. آنگاه آن انسان کامل یا آن فرشته که شفیع باذن الله است مظهر شفیع خواهد بود. یکی از اسماء حسنای خدای سبحان این است که او شفیع است. اگر اهل بیت(علیهم‌السّلام) شفیعند فرشتگان شفیعند اینها مظهر این فعل حقّند.


ادامه مطلب

طبقه بندی: عمومی،
[ دوشنبه 22 آبان 1391 ] [ 09:39 ق.ظ ] [ حمزه علینقی ]

عید غدیر، عید الله الاکبر و عید آل محمد و ارزشمندترین و والاترین عید اسلامی‏است. هیچ روزی در طول سال، فرخنده‏تر و مبارک‏تر از این روز مقدس نزد شیعیان اهل‏بیت نیست. امام صادق سلام الله‏علیه می‏فرماید:

«ان یوم غدیر خم بین الفطر و الاضحی و الجمعه کالقمر بین الکواکب...» روز عیدغدیر خم در میان سه عید فطر و قربان و جمعه، مانند درخشندگی ماه در میان‏ستارگان است. چه تعبیر ظریفی امام دارد که عید غدیر را تشبیه به ماه کرده است ودیگر اعیاد را به ستاره; زیرا در این روز بزرگ بود که خداوند اعلام کرد: امروزدین را بر شما تکمیل کردم و نعمتم را بر شما به اتمام رساندم «الیوم اکملت‏لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا». نعمت‏بزرگ اسلام که ازهر نعمتی ارزنده‏تر و گران‏بهاتر است، کامل نمی‏شود و محقق نمی‏گردد جز با ولایت علی‏علیه السلام «و مانودی بشی‏ء مثل ما نودی بالولایه‏». محب الدین طبری از علمای بزرگ اهل سنت نقل می‏کند که رسول خدا(ص) فرمود: «اذاجمع الله الاولین و الاخرین یوم القیامه و نصب الصراط علی جسر جهنم، لم‏یجزها احدالا من کانت له براءه بولایه علی بن ابی طالب‏».  در روز قیامت که خداوند تمام مردم را جمع می‏کند و صراط بر پل دوزخ زده می‏شود،هیچ کس از آن نمی‏گذرد جز کسی که با ولایت علی ابن ابی‏طالب، گذرنامه بی‏زاری وبرائت از جهنم را داشته باشد. ولایت علی(ع) همان دین حنیف است که فرمود:

«فاقم وجهک للدین حنیفا فطرت الله التی فطر الناس علیها». پس ای پیامبر (همراه با پیروانت) به سوی آیین پاک اسلام روی‏آور که فطرت الهی‏است و مردم بر آن مفطور شده‏اند.

و ولایت علی همان طریقه و روش صحیح زندگی است که اگر مردم آن روش را برگزینند،خداوند در روز رستاخیز، از آب گوارای حوض کوثر به دست علی علیه السلام‏سیرابشان می‏گرداند. «و ان لو استقاموا علی الطریقه لاسقیناهم ماء غدقا.»  و ولایت همان نعمتی است که حتما از آن سؤال می‏شود که با آن چگونه رفتار کردید«ثم لتساءلن یومئذ عن النعیم‏.»  آلوسی، مفسر بزرگ اهل سنت در تفسیر کبیر روح المعانی پس از ذکر آیه شریفه‏«وقفوهم انهم مسئولون‏» و آنان را متوقف کنید و ایست‏بدهید که مسئولیت دارند وباید پاسخگو باشند، در ذیل تفسیر این آیه، اقوال گوناگونی را نقل می‏کند و سپس‏نتیجه می‏گیرد و می‏گوید:

«سزاوارترین و صحیح ترین سخن این است که در آن روز از عقاید و اعمال انسان‏سؤال می‏شود و از همه مهم‏تر و عظیم‏تر، قطعا ولایت علی کرم الله وجهه است‏». و در این روز بزرگ که یادآور نصب و تعیین امیرالمؤمنین به دست مبارک رسول‏اکرم صلی الله علیه و آله وسلم و به امر پروردگارش است، باید این فطرت الهی‏را در دل‏ها زنده کرد و پرده‏های ظلمت و جهالت و تارهای نادانی و غفلت‏را ازدیدگان غافلان برداشت تا بر طریقه حق پایدار گردند و به صراط مستقیم الهی روی‏آورند و دینشان کامل شود. مفضل از امام صادق علیه السلام می‏پرسد:

مولای من! آیا به من دستور می‏دهی که‏این روز را روزه بداریم؟ حضرت پاسخ می‏دهد: «ای و الله ای و الله انه الیوم الذی نجی فیه ابراهیم‏من النار فصام لله شکرا لله عزوجل ذلک الیوم، و انه الیوم الذی اقام رسول الله‏اءمیرالمؤمنین علما و ابان فضله و وصیته، فصام ذلک الیوم، و ذلک یوم صیام وقیام و اطعام الطعام و صله الاخوان و فیه مرضاه الرحمن و مرغمه الشیطان‏». آری، به خدا قسم آری، به خدا قسم! این همان روزی است که خداوند، حضرت‏ابراهیم را از آتش رها ساخت، پس او به شکرانه این لطف الهی، این روز را روزه‏گرفت. و همانا این روز، روزی است که رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم امیرالمؤمنین علیه السلام را بر مردم نصب کرد و بزرگواری و فضلش رانمایان ساخت و او را وصی و جانشین خود قرار داد، پس او هم در این روز، روزه‏گرفت و این روز، روز روزه گرفتن و دعا کردن و مسلمانان را اطعام نمودن و به‏دیدار برادران دینی رفتن است و در این روز، رضایت‏خدای رحمان به دست می‏آید وبینی شیطان به خاک مالیده می‏شود (مایوس می‏گردد(

امام صادق علیه السلام اعمال این روز مهم را در چهار چیز خلاصه می‏کند:

1/ صیام: در برخی روایات وارد شده که روزه این روز برابر است‏با صد بار حج‏و صد بار عمره. و در روایت دیگری، کفاره شصت‏سال گناه است. پس حتما برادران وخواهران به این فضیلت‏بسیار مهم توجه کنند و حتما آن را روزه بدارند.

2/ قیام: اصطلاحا قیام بر عبادت و زنده نگه داشتن این یوم الله با مناجات ودعا و استغفار، اطلاق می‏شود ولی ممکن است قیام کنایه از استقامت و پایداری درراه حق و قیام در برابر دشمنان اسلام و مسلمین و مبارزه با طاغوت‏ها و ستم‏پیشگان‏باشد.  بهر حال خود قیام علیه باطل و جهاد در راه خدا، نیز یک عبادت بزرگ است‏بلکه‏از اهم فرائض و واجبات است.

3/ اطعام الطعام: مهمانی کردن و اطعام نمودن برادران باایمان از ویژگی‏های‏تمام اعیاد به ویژه این عید بزرگ است که بر آن تاکید شده است. و قطعا خرسندنمودن مؤمنین، از برترین عباداتی است که رضایت پروردگار را به دنبال دارد.

4/ صله الاخوان: احسان و نیکی به برادران مؤمن و دید و بازدید و زیارت آنان‏پیوسته از اعمال بسیار پسندیده و نیکو است ولی در این روز، تاکید بر آن شده‏است. در روایت دارد که هر وقت‏با برادر مومنی دیدار کردید، برای تهنیت‏به اوبگویید: «الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمؤمنین والائمه‏علیهم السلام‏» سپاس و حمد خدای را که ما را جزء تمسک‏جویان به ولایت امیرمومنان ودیگر امامان درود خدای رحمان بر آنان قرار داد.  فرا رسیدن این اعیاد بزرگ اسلامی را به مقام شامخ ولی الله الاعظم ارواحنالتراب مقدمه الفداء، علمای اعلام، مقام معظم رهبری، ملت‏بزرگ ایران و عموم‏مسلمانان و شیعیان و پیروان امامان، تبریک و تهنیت عرض نموده، از خدای بزرگ‏خواهانیم ما را جزء شیعیان و ولایت‏پذیران واقعی قرار دهد.




طبقه بندی: عمومی، عکسها، عیدی،
[ جمعه 12 آبان 1391 ] [ 10:43 ق.ظ ] [ حمزه علینقی ]

امام ابوالحسن علی النقی هادی (علیه السلام) ملقب به امام «هادی»، دهمین پیشوای شیعیان در نیمه ذیحجه سال 212 هجری در اطراف مدینه در محلی به نام «صریا» متولد گشت. آن حضرت و فرزند گرامی ایشان امام حسن علیهما السلام به عسكریین شهرت یافتند، زیرا خلفای بنی عباس آنها را از سال 233 به سامرا (عسكر) برده و تا آخر عمر پر بركتشان در آنجا، آنها را تحت نظر قرار دادند.
 
امام هادی (علیه السلام) به لقبهای دیگری مانند: نقی، عالم، فقیه، امین و طیب شهرت داشت و كنیه مبارک ایشان ابوالحسن است. از آنجا كه كنیه امام موسی كاظم و امام رضا علیهما السلام نیز ابوالحسن بود، لذا برای اجتناب از اشتباه، ابوالحسن اول به امام كاظم علیه السلام، ابوالحسن ثانی به امام رضا علیه السلام و ابوالحسن ثالث به حضرت هادی علیه السلام اختصاص یافته است.

پدر بزرگوارش امام جواد (ع) و مادرش بانوی گرامی سمانه است كه بانویی با فضیلت و با تقوا بود. امام هادی (ع) در سن 6 یا 8 سالگی یعنی در سال 220 هجری، پس از شهادت امام جواد (ع) به امامت رسید. مدت 33 ساله امامت امام هادی (ع) با خلفای معتصم، واثق، توكل، منتصر، مستعن و معتز معاصر بود.




طبقه بندی: عمومی، عکسها،
[ چهارشنبه 10 آبان 1391 ] [ 02:06 ب.ظ ] [ حمزه علینقی ]

براى عید قربان اعمالى چند نقل شده است:

1ـ غسل کردن است که به گفته مرحوم «علاّمه مجلسى»، غسل در آن روز سنّت مؤکّد است تا آن جا که بعضى از علما آن را واجب دانسته‌اند.

2ـ نماز عید قربان است و نحوه انجام آن، به همان کیفیّت نماز عید فطر است و نماز عید قربان در زمان غیبت امام(ع) مطابق مشهور فقهاى عظام، سنّت مؤکّد است. (خواه به صورت جماعت خوانده شود یا فرادى).

خواندن نماز عید در زمان ما مستحب است و آن دو رکعت است؛ در رکعت اوّل سوره حمد و سوره اعلى (یا هر سوره دیگرى که مایل باشد) بخواند و بعد از آن پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر این قنوت را بخواند:

اَللّـهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیآءِ وَ الْعَظَمَةِ، وَاَهْلَ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ، وَ اَهْلَ الْعَفْوِ

خدایا اى اهل بزرگى و عظمت و اى شایسته بخشش و قدرت و سلطنت و اى شایسته عفو

وَ الرَّحْمَةِ، وَاَهْلَ التَّقْوى وَالْمَغْفِرَةِ، اَسْئَلُکَ بِحَقِّ هذَا الْیَومِ، اَلَّذى جَعَلْتَهُ

و رحمت و اى شایسته تقوا و آمرزش از تو خواهم به حق این روزى که قرارش دادى

لِلْمُسْلِمینَ عیداً، وَلِمُحَمَّد صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ ذُخْراً [وَشَرَفا] وَمَزِیداً،

براى مسلمانان عید و براى محمّد صلى الله علیه و آله ذخیره و شرف و فزونى مقام

اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد، وَاَنْ تُدْخِلَنى فى کُلِّ خَیْر اَدْخَلْتَ

که درود فرستى بر محمّد و آل محمّد و درآورى مرا در هر خیرى که درآوردى

فیهِ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّد، وَاَنْ تُخْرِجَنى مِنْ کُلِّ سُوء اَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّداً

در آن خیر محمّد و آل محمّد را و برونم آرى از هر بدى و شرى که برون آوردى از آن محمّد

وَ آلَ مُحَمَّد، صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلَیْهِمْ، اَللّـهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ خَیْرَ ما سَئَلَکَ

و آل محمّد را که درودهاى تو بر او و بر ایشان باد خدایا از تو خواهم بهترین چیزى را که درخواست کردند

مِنْهُ عِبادُکَ الصّالِحُونَ، وَاَعُوذُ بِکَ مِمَّا اسْتَعاذَ مِنْهُ عِبادُکَ الصّالِحُونَ.

از تو بندگان شایسته ات و پناه برم به تو از آنچه پناه بردند ازآن بندگان شایسته ات.

(درصورت عدم توانایى براین قنوت، هرگونه قنوت دیگرى نیز مى تواند بخواند) سپس تکبیر ششم را بگوید و به رکوع برود و بعد از رکوع و سجده، برخیزد و رکعت دوم را شروع کند؛ در رکعت دوم، بعد از سوره حمد، سوره والشّمس یا سوره دیگرى را بخواند؛ آنگاه چهار تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر همان قنوت را بخواند، سپس تکبیر پنجم را بگوید و به رکوع و سجود برود و نماز را تمام کند. بعد از نماز، تسبیحات حضرت زهرا(علیها السلام) را بگوید و آنگاه دعاهایى که نقل شده است را بخواند که یکى از آنها دعاى چهل و ششم «صحیفه سجّادیه» است.مستحب است نماز عید، زیر آسمان باشد و بعد از نماز براى برادران دینى جهت قبولى اعمال دعا کند.


ادامه مطلب

طبقه بندی: عمومی، عکسها، عیدی،
[ پنجشنبه 4 آبان 1391 ] [ 02:09 ب.ظ ] [ حمزه علینقی ]
شب عرفه از شب‌های مبارک و بافضیلت است که عبادت، توبه، راز و نیاز با حضرت حق در آن بسیار پرارزش است.

در روایتی از رسول خدا (ص) نقل شده است که فرمود: شب عرفه، شبی است که دعاها در آن مستجاب است و کسی که آن شب را به عبادت بپردازد، پاداش سال‌ها عبادت را دارد و این شب، شب مناجات و توبه است.

برای این شب، اعمالی نقل شده است:

ادامه مطلب

طبقه بندی: عمومی، عکسها،
[ چهارشنبه 3 آبان 1391 ] [ 11:45 ق.ظ ] [ حمزه علینقی ]

1- چه بسا شخص حریص بر امری از امور دنیا ، که بدان دست یافته و باعث نافرجامی و بدبختی او گردیده است ، و چه بسا کسی که برای امری از امور آخرت کراهت داشته و بدان رسیده ، ولی به وسیله آن سعادتمند گردیده است .
بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (166)

2- تو را به پنج چیز سفارش می کنم : اگر مورد ستم واقع شدی ستم مکن ، اگر به تو خیانت کردند خیانت مکن ، اگر تکذیبت کردند خشمگین مشو ، اگر مدحت کنند شاد مشو ، و اگر نکوهشت کنند ، بیتابی مکن .
بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (167)

3- سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص (170)

4- چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد .
 بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص(172)

5- نهایت کمال ، فهم در دین و صبر بر مصیبت ، و اندازه گیری در خرج زندگانی است .
بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 75، ص(172)


ادامه مطلب

طبقه بندی: عمومی، عکسها،
[ دوشنبه 1 آبان 1391 ] [ 12:42 ب.ظ ] [ حمزه علینقی ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ


آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
یاران مهدی